14. december 2009

Min første liste

Dem som kender mig godt, ved også at jeg er lidt af et bulderhoved. Jeg har utallige gange i mit liv handlet før jeg fik tænk resultatet af handlingen igennem først. I går lavede jeg sådan et nummer igen:
Det var jo søndag d. 13 december; dvs. Lucia-dag. Husbonden var ude at arbejde, og de tre bukke bruse sad og så morgenbørnetime, og så var det jo lige at jeg fik en genial idé: jeg ville tage vores adventsstage på hovedet, hvori der sad fire næsten nedbrændte lysestumper, og så synge den Lucia-sang, der er meget sjovere end den almindelige:

Santa Lucia
Stik mig en tier
Gør som du plejer
Stik mig en bajer
Nu er Lucia død
Druknet i havregrød
Santa Lucia
Santa Lucia.

Jeg nåede til stik mig efterfulgt af et brøl, så ungerne blev vildt forskrækkede, og jeg forsøgte forgæves at flå stagen af hovedet, inden der skulle dryppe yderligere stearin ned i nakken på mig. Efter et par temmelig larmende udbrud fra mig, da flere varme klatter ramte min hud, fik jeg den endelig af, og jeg begyndte at grine voldsomt. Det tog lidt før børnene grinede med - de synes nok nærmere jeg var tættere på at være et fjols, end jeg var sjov;)
Efterfølgende da jeg sad og hev den ene klump orange stearin efter den anden ud af mit hår, dukkede der mange lignende erindringer op i mit hoved, og ideén til min første liste i min blog tog form.

Det er derfor jeg med "stolhed" nu kan præsentere:

Bettina Strøm Eriksens Don´t try this at home-liste:

- Stege forårsruller på en pande i ført bare bryster!
- Læne hoved og hår tilbage, med tændte stearinlys rundt om et badekar!
- Kaste mælk på væggen, når du er vred
- Rense øjenmakeup af med neglelakfjerner
- Sende billeder af meget tykke og nøgne damer til en printer på arbejdet, uden først at tjekke om maskinen virker!
- Stikke en strikkepind ned i vandbeholderen fyldt med afkalkningsmiddel på en kaffemaskine; man skal sidde så længe på skadestuen og skylle øje bagefter!
- Klø sig på kønsdelene med chili på fingrene!
- Male rundt om billeder på væggen - det bliver opdaget!
- Kaste mobiltelefonen hårdt ned i jorden i vrede!
- Sove med tyggegummi i munden, medmindre man vil klippes!
- Køre ud i forkert vejbane, mens man gestikulerer og bander højlydt af alle de andre bilister!
- Synge meget højt og meget falsk med på bilmusik, mens man holder for rødt med åbne vinduer!
- Tabe en stegepande ned i hovedet på 6 mdr. gammel baby!
- Næsten sætte sig på en andens baby!
- Spytte tyggegummi ud af bilvinduet, når passageren bagved også har sit vindue åbent!
- Spørge en veninde om hun ikke skal have bukser på, når hun allerede har beige gamasher på!
- Gå Lucia-brud med adventsstage på hovedet!
- Gentagne gange brøle Flemming efter en bartender, når man dagen efter udemærket godt kan huske at han hedder Henrik!

/BSE

1 kommentar:

  1. Hej Bettina

    Jeg var blevet lidt nysgerrig efter at finde ud af hvordan dit liv havde formet sig .. så jeg ledte efter dig på facebook .. fandt så denne side og syntes bestemt ikke at jeg ville smutte igen uden at give lyd fra mig... for hold op da hvor er du god til at skrive og sætte ord på det du føler. jeg føler mig fanget til linjerne når jeg går igang med at læse dine indlæg... er ked af at du har det "skidt".. men for enden af tunnelen er der altid lys, jeg ved ikke præcist hvad det er du er gået ned med men kan kun gætte mig til stress. depression ?? ..hvis du har lyst til at svare tilbage, er jeg på facebook .. god weekend til dig og dine .. Hej fra Birgitte Liechti/ Petersen (Dalmose centralskole)

    SvarSlet